Nasza strona używa Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
(Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript, odśwież stronę aby zlikwidować ten komunikat)

We also work in English. Ask for the offer: personia@personia.pl

English

Zasady dobrej komunikacji

Zasady dobrej komunikacji

 

Co to jest komunikacja i kiedy zachodzi ?
Komunikacja jest procesem wymiany informacji, jest ona nieodzowna i towarzyszy nam od początku do końca życia. Żadna relacja między ludźmi nie odbywa się bez komunikacji, ponieważ nawet brak gestykulacji czy wypowiadania treści również niesie za sobą jakąś informację (np. ignorowanie, udawanie obojętności)

 
Komunikacja interpersonalna dotyczy wymiany informacji pomiędzy dwiema osobami (komunikacja z samym sobą nosi nazwę intrapersonalnej) i odbywa się ona na dwóch płaszczyznach :
werbalnej – opartej na słowach, a w jej ramach mieści się treść oraz sposób jej wypowiadania (płynność mowy, akcent)
niewerbalnej – opartej się na wielu rozmaitych czynnikach takich jak gesty, mimika, budowa i postawa ciała, powierzchowność (ubiór, makijaż) i inne.
 
Komunikacja niewerbalna pozwala ocenić emocje i intencje partnera komunikacyjnego zarówno Nadawcy, gdy nadaje komunikat (poznanie intencji), jak i Odbiorcy (reakcja na odbierany komunikat).
Według badań prowadzonych nad komunikacją interpersonalną na ocenę treści przekazu wpływają 3 czynniki, takie jak:
gestykulacja (55%)
intonacja głosu (38%)
treść (7%*)
 
*Wartości procentowe odnoszą się do udziału danego czynnika w kształtowaniu oceny przekazu.
 
Zasady dobrej komunikacji.
Aby dobrze zrozumieć komunikat oraz zminimializować szanse wystąpienia błędów, należy przede wszystkim skupić się na tym co mówi rozmówca i pokazuje językiem ciała.
 

Do tego niezbędne jest żywe zainteresowanie przekazywanymi nam treściami, objawiające się między innymi zadawaniem pytań w razie niejasności. W poprawnej interpretacji na pewno pomoże nam:

  • analiza gestykulacji oraz innych komponentów mowy niewerbalnej,
  • utrzymywanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą,
  • sprzężenie zwrotne w mowie werbalnej jak i niewerbalnej (kiwanie glową, potakiwanie).
  • mówienie o własnych uczuciach wynikających np. z jakiegoś wcześniejszego zachowania Odbiorcy,
  • unikanie osądzania i zwrotów „Ty”, gdyż sugerują one atakowanie rozmówcy.
  • odpowiednie intonowanie głosu, który wówczas wskaże najważniejsze treści wypowiedzi oraz uczyni ją mniej monotonną
  • dbanie o szacunek dla rozmówcy, nieprzerywaniu mu wypowiedzi, a także robienie krótkich przerw między jednym a drugim komunikatem.

 

 


Szybki kontakt:
530 690 197
personia@personia.pl
kontakt

Newsletter:

Książka "Własny biznes" już w sprzedaży!

Książka

Aktualności

Najbardziej pożądane umiejętności w dzisiejszym świecie biznesu i nasz szkoleniowy sukces!

Po przeanalizowaniu ponad 214 odpowiedzi tegorocznych Uczestników naszych szkoleń, posiadamy rzetelną...

Podpowiadamy jak pozytywnie wpłynąć na biznesowy image - "Kobieta w biznesie, klasa sama w sobie"

Świat biznesu wymaga odpowiedniego wizerunku. Pozytywnego wyobrażenia o nas samych. Wizerunek w znacznej...

Daj się zrekrutować, czyli rozmowa kwalifikacyjna z perspektywy rekrutera

Diana Solis i Magdalena Skwierawska specjalistki HR doradzają,  jak prowadzić rozmowę aby korzystnie...

Doradca ds. Nieruchomości, Nr ref.: 46/2015 - bez doświadczenia

Personia jest firmą rekrutacyjno-szkoleniową, działającą na rynku od 2008 roku. Naszą domeną są...

Nasi Klienci:





design by Tomsky.pl
F
a
c
e
b
o
o
k