Nasza strona używa Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
(Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript, odśwież stronę aby zlikwidować ten komunikat)

Specjalista ds. Rozwoju | Warszawa | od zaraz!

  • Znasz bardzo dobrze język angielski?
  • Potrafisz bardzo dobrze pracować z ludźmi i koordynować wiele projektów równocześnie?
  • Chcesz pracować w świetnym zespole, w międzynarodowym środowisku?
 
 

We also work in English. Ask for the offer: personia@personia.pl

English
slogan Personia

Komunikacja w firmie

Wartość komunikowania się w firmie jest niezaprzeczalna. Poza snem na komunikowanie się poświęcamy 70% naszego czasu. Więcej słuchamy niż mówimy, jednak obie te kompetencje są równoważne, ponieważ obie mają niewątpliwy wpływ na jakość naszych stosunków interpersonalnych, pracy, a co za tym idzie, całego naszego życia.

 

Obecnie komunikacja w firmach jest nawet ważniejsza niż kiedyś, ponieważ nowa formuła firm, jako międzynarodowych, olbrzymich korporacji z oddziałami na całym świecie powoduje poważne problemy w komunikowaniu się. Oczywiście nie są to problemy nie do przezwyciężenia, ale trzeba nad nimi pracować. W tych firmach, które potrzebują aktywnych kontaktów międzynarodowych samo szkolenie dotyczące różnic międzykulturowych może dużo zmienić, ponieważ komunikacja jest mocno osadzona w normach kulturowych.

 

Nie oznacza to jednak, że brak międzynarodowych kontaktów oznacza brak problemów. Nawet jeśli wychowywaliśmy się na tym samym podwórku nie jesteśmy wolni od zagrożeń błędów komunikacyjnych. Teoretycznie zdajemy sobie sprawę z tego, że naszego spojrzenia na świat i naszego sposobu definiowania pojęć nie podziela nikt inny. W praktyce jednak zapominamy o tym nadzwyczaj często. Powoduje to nieporozumienia, ponieważ posługując się różnymi definicjami słów trudno nam będzie zrozumieć siebie nawzajem. Zapominamy też, że nasz zakres wiedzy nie jest uniwersalny. Przekazujemy niepełne informacje, bo ich część wydaje nam się oczywista. Tymczasem dla odbiorcy naszego komunikatu oczywistością jest coś zupełnie innego.

 

Innymi powodami zaburzeń w komunikacji mogą być tak trywialne zagadnienia jak samopoczucie, zdolność koncentracji uwagi i zdolność zapamiętywania. Gdy słuchamy komunikatu, nie zapisując go ani nie widząc go, zapamiętujemy z niego 20%. To oczywiste ograniczenie, z którym możemy jednak łatwo walczyć we współczesnych organizacjach. Internet dał nam olbrzymie możliwości przekazywania informacji. Musimy jednak zachować równowagę, ponieważ odrealnione i bezosobowe listy elektroniczne bez normalnej komunikacji międzyludzkiej też mogą nas czasem wprowadzić w błąd.

 

Bardzo ważnym aspektem komunikacji w organizacji jest przekazywanie wraz z poleceniami uzasadnienia dla ich wykonania. Jeśli pracownik nie rozumie po co ma przestrzegać jakiegoś nowego nakazu, który mu się nie podoba, najprawdopodobniej nie będzie go przestrzegał. Zadanie, które wydaje mu się pozbawione celu wykona nieuważnie. Fragmenty pracy, które pracownicy dostają do wykonania powinny być opatrzone informacją, jakie znaczenie mają dla całego projektu. Jeśli chcemy mieć efektywny personel, musimy mu przypominać, że praca każdego z nich składa się na sukces firmy, co ma przełożenie na ich indywidualne sytuacje. Nawet jeśli pracownik wykonuje pracę pozornie niewiele znaczącą, jak adresowanie kopert albo niszczenie dokumentów, jego praca jest cenna, bo umożliwia innym pracownikom pełne wykorzystanie ich możliwości na swoich stanowiskach.

 

Oczywiście dbanie o drożność komunikacji łączy się z dbaniem o współpracę. Trudno o dobre, drożne kanały przekazywania informacji, jeśli pracownicy dbają tylko o swój sukces, a innym gotowi są podstawić nogę. Wydaje się to być prawdą oczywistą, ale w codzienności pracy zapominamy o tym nadzwyczaj często. Dbanie o interes swojego działu zamiast dbanie o interes firmy jako całości jest znanym problemem. Trudno jest identyfikować się z olbrzymią firmą, która jest dla nas w pewnym sensie bytem abstrakcyjnym, więc trudno nam patrzeć dalej niż własny dział. Można temu zapobiec organizując spotkania pracowników z różnych działów, dbając o dzielenie się wiedzą i informacją. Kosztuje to firmę pewien wysiłek, ale z pewnością jest opłacalne.

 

Komunikacja w organizacji to bardzo rozległy temat. Przedstawiliśmy zaledwie czubek góry lodowej. Jest to jednak dobra informacja, bo jest wiele efektywnych rozwiązań problemów związanych z komunikacją w firmach. Zamiast problemem, może stać się ona naszym największym sprzymierzeńcem.


Szybki kontakt:
530 690 197
personia@personia.pl
kontakt

Sprawdź, co nowego na blogu Marty

blog

Książka "Własny biznes" już w sprzedaży!

Książka

Aktualności

Koordynator Biura, Nr ref.: 29/2017

Personia jest firmą rekrutacyjno-szkoleniową, działającą na rynku od 2008 roku. Naszą domeną są...

Młodszy Specjalista ds. Eksportu – Rynek Szwedzki, Nr ref.: 28/2017

Personia jest firmą rekrutacyjno-szkoleniową, działającą na rynku od 2008 roku. Naszą domeną są...

Rejestrator/ka Medyczna, Nr ref.: 27/2017

Personia jest firmą rekrutacyjno-szkoleniową, działającą na rynku od 2008 roku. Naszą domeną są...

Kreatywny Menedżer Restauracji, Nr ref.: 25/2017

Personia jest firmą rekrutacyjno-szkoleniową, działającą na rynku od 2008 roku. Naszą domeną są...

Nasi Klienci:





design by Tomsky.pl
F
a
c
e
b
o
o
k
yapıkredi kredi kartı borç sorgulama finansbank kredi kartı borç sorgulama akbank borç sorgulama enpara giriş turkcell fatura ödeme avea fatura ödeme elektrik fatura ödeme elektrik borcu ödeme kredi kartı ile fatura ödeme vodafone fatura ödeme igdaş fatura ödeme trafik cezası ödeme iski su fatura ödeme hgs yükleme tl yükleme kontör yükleme akbank direkt halkbank internet şubesi vakıfbank internet bankacılığı denizbank internet bankacılığı hgs yükleme tl yükleme işbankası borç sorgulama ogs yükleme enerjisa fatura ödeme clk akdeniz enerya fatura ödeme superonline fatura ödeme enerya fatura ödeme bedaş fatura ödeme gediz elektrik fatura ödeme asat borç ödeme tatlı tarifleri iç giyim pasta tarifleri yemek tarifleri