Tekst dla pasjonatów zdrowego i wygodnego życia! Jak jeść zdrowo i wygodnie?

Tekst dla pasjonatów zdrowego i wygodnego życia! Jak jeść zdrowo i wygodnie?

Jak wiecie, biegam. Jak wiecie lub nie, planuję przed 40stką bieg ultramaratoński. Staram się też bardzo jeść zdrowo. Poniżej kilka informacji, które przydadzą się pasjonatom życia zdrowego i wygodnego :)



 

I jako taki pasjonat zdecydowałam się przetestować produkt cateringowe – tzw. diety pudełkowe, z dobraną dla mnie kalorycznością. No i był szok! Oto on:

 

1.Po pierwsze


– moja rekomendowana kaloryczność – gdy nic nie robię, to – UWAGA!! – 1255 kalorii dziennie. Przecież to są dwa pączki z lukrem + herbata z miodem. Albo i bez  – zależy ile lukru jest w pączkach.

To było moje pierwsze zdziwienie – jak to możliwe, toż mój syn 5-latek je więcej!

 

2.Po drugie


– gdy biegam około 7 km dziennie i spaceruję – szału też nie ma! Zjeść mogę tylko 1900 kalorii,bo dokładnie tyle potrzebuje ponoć mój organizm.

Dodam, że ważę około 52-53 kg i mam 164 cm wzrostu. Przed wizytą u dietetyka myślałam, że te 2300 – 2500 kalorii to mogę zjadać od tak. Cóż, byłam w błędzie.

Czasem warto iść i porozmawiać z dietetykiem – to pierwszy wniosek. Bo taka informacja – szczególnie u kobiet – może mieć wielką wartość.

Jeśli chcesz dobrać sobie dobrą dietę pudełkową – nie wyobrażam sobie zamówić jej od tak, bez konsultacji z dietetykiem, np. z gruoponu. Można wiele sobie zaszkodzić i zamiast wygody życia, mieć niepotrzebne efekty jojo czy braki w składnikach odżywczych.

 

3.Po trzecie:


-moje nawodnienie organizmu jest dobre, bo składam się w 54,8% z wody 🙂 To fantastycznie! Bo ponoć przy uprawianiu sportu warto mieć powyżej 50%.

Zatem te wszystkie zdrowe herbatki zielone z miodem, którymi raczyłam się całą zimę – zdały egzamin.

Piję też codziennie rano, zanim wyjdę z domu 3 szklanki wody. Ten nawyk to coś, co zmniejsza apetyt, oczyszcza organizm, doskonale przygotowuje do wytężonej pracy – czy to w biurze, czy na sali szkoleniowej. Pani dietetyk była z tego bardzo dumna :)

O tym, jak wyrobić sobie zdrowe nawyki, pisałam m.in. tutaj.

Zajrzyj, ten post ma ponad 170 polubień :)

4. Po czwarte:


-mam 20,7% tkanki tłuszczowej. Norma dla mojego wieku (od 20 do 39 lat) to 21-33%. Uff! Zdałam!

Moja masa mięśniowa zaś waży 39,9 kg. Nie wiem, czy to dobrze, czy źle. Przebiegnę ultramaraton, to się okaże :)

 

5.Po piąte:


-catering dietetyczny był bardzo wygodny! Dostałam 5 posiłków, zbilansowanych pod katem moich potrzeb. Standardowo jem 4 w ciągu dnia, więc był to dla mnie pewien rarytas. Jak wyglądały, co jadłam konkretnie? O tym napiszę kolejnym razem, bo jest to na pewno coś, co zainteresuje każdego pasjonata żywienia. Tutaj tylko wzmianka, że bardzo mi to ułatwiło życie 🙂 :)

 

Poniżej kilka fotek z cateringu od firmy Mój dietetyk, który akurat testowałam. Polecam!



 



 

Artykuł Tekst dla pasjonatów zdrowego i wygodnego życia! Jak jeść zdrowo i wygodnie? pochodzi z serwisu Jak prowadzić własną firmę?.


Source: News

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright ©2017 Personia Marta Woźny-Tomczak | Polityka Prywatności